0 532 303 47 41

HASAR ANI
img

HASAR ANINDA

CDF SİGORTA
Sağlık Branşında
Şirketimizden geçerli bir sağlık poliçeniz olması durumda, aşağıdaki adımları izleyerek tazminat talebinde bulunabilirsiniz:
  1. Acil ambulans hizmetinden yararlanmak ve tıbbi danışma hizmeti almak için 7 gün 24 saat 0212 334 6262 numaralı telefonu arayabilirsiniz.
  2. Meydana gelen kaza ya da hastalık sebebi ile anlaşmalı bir sağlık kuruluşunda tedavi görmeniz halinde 0212 334 6262 numaralı telefondan Medikal İşlem Merkezi'mizi arayarak 7 gün 24 saat provizyon işlemlerini gerçekleştirebilirsiniz.
  3. Tedavileriniz için anlaşmalı sağlık kuruluşlarımızdan birini tercih ettiğiniz takdirde tedavi giderleriniz ile ilgili herhangi bir evrak takibinin tarafınızca yapılmasına gerek kalmamaktadır.  Bununla birlikte anlaşmalı sağlık kuruluşlarına müracaatlarınızda Sigortalı tanıtım kartınızı ve resmi kimlik belgenizi mutlaka yanınızda bulundurmanız ve görevlilere göstermeniz gerekmektedir. Anlaşmalı sağlık kuruluşlarında gerçekleştirilecek olan yatarak tedaviler için alınmış provizyon onayları 7 gün içerisinde gerçekleşmesi durumunda geçerli olacaktır.
  4. Tedavinin anlaşmalı olmayan bir sağlık kuruluşunda gerçekleşmesi halinde ise, tedavi giderleriniz için kuruma yaptığınız ödemeye ilişkin fatura ile birlikte aşağıdaki belgelerin şirketimize iletilmesi gerekmektedir.
* Yurt dışında gerçekleştirilmiş sağlık giderlerine ait yabancı dilde düzenlenmiş ödemelerde gerekli her türlü belgenin noter tasdikli tercümesi şirketimize iletilmelidir.

Oto Kaza Branşı
Content 2


img

YAPILMASI GEREKENLER

CDF SİGORTA
Oto Kaza Branşı
Şirketimizden geçerli bir kasko poliçeniz olması durumunda, kaza anında yapılması gerekenler aşağıda yer almaktadır.

01.04.2008 tarihinden itibaren, maddi hasarlı trafik kazasına karışan taraflar, aralarında anlaşma sağlamaları halinde, aşağıda örneği bulunan kaza tespit tutanağını kendileri düzenleyip, olay yerinden ayrılabileceklerdir.
Ancak, anlaşma sağlanamaması durumunda, yetkili mercilere başvurularak, kaza tespit tutanağı ve alkol raporu tanzim ettirilmesi gerekmektedir.

Aşağıdaki durumlarda, kaza tespit tutanağının, kazaya karışan sürücüler tarafından düzenlenmemesi gerekmekte ve yetkili mercilerin çağrılması zorunlu tutulmaktadır.

Sürücü belgesiz motorlu araç kullanılıyorsa veya yetersiz sürücü belgesi ile motorlu araç kullanılıyorsa
Sürücüde yaş küçüklüğü varsa
Sürücüde alkol veya akıl sağlığı şüphesi varsa
Kazaya karışan araçlardan biri veya daha fazlası kamu kurumlarına ait ise
Kamu kurumlarına ait eşyada zarar meydana gelirse
Trafik Kazasında sadece 3. kişilere ait eşyalara zarar gelirse
Kazaya karışan araçlardan birinin veya birkaçının trafik sigortası yok ise
Trafik kazası ölüm ve/veya yaralanma ile sonuçlanmışsa
Aracın, meydana gelen hasardan dolayı hareket edemez durumda olması halinde, (hususi-binek, hafif ticari) 0212 346 06 66 numaralı telefondan MAPFRE SİGORTA Yol Yardım Hizmetleri vasıtasıyla 7 gün 24 saat çekici hizmeti alabilirsiniz.
Aracın yürür durumda olması halinde, poliçeyi yaptırmış olduğunuz acentenize ya da iletişim bölümünde yer alan telefonlardan genel müdürlük, bölge müdürlükleri ve Genel Servislere ihbarda bulunarak, hasar dosyası açtırılıp, eksper talep edilmesi gerekmektedir.
Aracın hasarını tespit için görevlendirilen ekspere, kaza ile ilgili polis tutanağı, alkol raporu, araç ruhsatı, sürücü ehliyeti ve araç sahibi banka hesap bilgileri mutlaka verilmelidir.
Aracınızdaki hasar "Cam Kırılması" ise, 7 gün 24 saat 0212 315 01 83 numaralı telefondan "Oto Cam" hizmeti alabilirsiniz. "Oto Cam" hizmetimiz aracılığıyla anlaşmalı servis ağını kullanan müşterilerimizin, ilk hasarında hasarsızlık indirimi etkilenmeyecek, 2. hasarında hasarsızlık indirimi bir kademe düşecek, 3. hasarında hasarsızlık indirimi yanacaktır. Bu sistemi kullanmayan müşterilerin, ilk cam hasarlarında dahi hasarsızlık indirimi yanacaktır.
Bu sistemi kullanmayan, %50 ve %60 hasarsızlık indirimine sahip müşterilerimizin, hasarsızlık indirimi birinci hasarda bir kademe aşağı çekilecek, ikinci hasarda yanacaktır.
Bu sayfada, belirtilen evraklar dışında, dosya durumuna göre, ek belgeler de tarafınızdan talep edilebilecektir.
Sağlık Branşı
Şirketimizden geçerli bir sağlık poliçeniz olması durumda, aşağıdaki adımları izleyerek tazminat talebinde bulunabilirsiniz:
  1. Acil ambulans hizmetinden yararlanmak ve tıbbi danışma hizmeti almak için 7 gün 24 saat 0212 334 6262 numaralı telefonu arayabilirsiniz.
  2. Meydana gelen kaza ya da hastalık sebebi ile anlaşmalı bir sağlık kuruluşunda tedavi görmeniz halinde 0212 334 6262 numaralı telefondan Medikal İşlem Merkezi'mizi arayarak 7 gün 24 saat provizyon işlemlerini gerçekleştirebilirsiniz.
  3. Tedavileriniz için anlaşmalı sağlık kuruluşlarımızdan birini tercih ettiğiniz takdirde tedavi giderleriniz ile ilgili herhangi bir evrak takibinin tarafınızca yapılmasına gerek kalmamaktadır.  Bununla birlikte anlaşmalı sağlık kuruluşlarına müracaatlarınızda Sigortalı tanıtım kartınızı ve resmi kimlik belgenizi mutlaka yanınızda bulundurmanız ve görevlilere göstermeniz gerekmektedir. Anlaşmalı sağlık kuruluşlarında gerçekleştirilecek olan yatarak tedaviler için alınmış provizyon onayları 7 gün içerisinde gerçekleşmesi durumunda geçerli olacaktır.
  4. Tedavinin anlaşmalı olmayan bir sağlık kuruluşunda gerçekleşmesi halinde ise, tedavi giderleriniz için kuruma yaptığınız ödemeye ilişkin fatura ile birlikte aşağıdaki belgelerin şirketimize iletilmesi gerekmektedir.
  5. YATARAK TEDAVİLERDE İLETİLMESİ GEREKEN BİLGİLER

* Yurt dışında gerçekleştirilmiş sağlık giderlerine ait yabancı dilde düzenlenmiş ödemelerde gerekli her türlü belgenin noter tasdikli tercümesi şirketimize iletilmelidir.

Dökümlü hastane faturaları, yatış nedenini gösterir rapor
Cerrahi girişimlerde ayrıntılı ameliyat raporu (parça alınmışsa patoloji sonuç raporu dahil)
Gerekli görüldüğünde müşahede dosyası, trafik kazası tespit tutanağı, adli rapor, adli tutanak, alkol raporu, sigortalı beyanı
Epikriz (akış özeti) raporu
Gerekli görüldüğünde laparoskopik / artroskopik / endoskopik ameliyat kasetleri
Yatışa ilişkin tüm tahlil ve radyoloji raporları

 

AYAKTA TEDAVİLERDE İLETİLMESİ GEREKEN BELGELER

Doktor Muayenelerinde:
Doktor ücretini gösterir (Dr. kaşesi ve branşı mutlaka belirtilmelidir.)
Fatura veya serbest meslek makbuzu (Kasa fişleri geçersizdir.)
Muayene sırasında ultrason yapılmış ise çıktı aslı veya raporu (Gerektiğinde tıbbi kayıt istenebilir.)
İlaç Giderlerinde:

İlgili doktor reçetesi aslı (gerektiğinde doktor raporu)
Kasa fişi veya fatura
İlaç ismi ve fiyatlarının bulunduğu ilaç kupür ve barkotları
Sürekli kullanılan ilaçlar için doktor raporu
Tahlil - Röntgen ve Modern Teşhis Yöntemlerinde:

Doktor istek yazısı / sevk pusulası veya raporu
İlgili harcamaları gösteren faturalar
İnceleme sonuçları, raporlar, gerektiğinde tıbbi kayıt
Fizik Tedavilerde:
Tedaviyi gerektiren görüntüleme sonuçları (MR, ultrason vb.)
Doktor istek yazısı, düzenlediği tedaviyi gösterir detaylı rapor (Her seans için gerekli tedavi ve toplam seansın belirtilmesi şarttır.)


Annelik Teminatında:
İlgili doğum ve doktor raporu
Dökümlü hastane faturası
Gerektiğinde müşahede dosyası
Zorunlu kürtajda Jinekolojik USG raporu, patoloji sonucu veya Beta HCG sonucu
Not: Yurt dışında gerçekleştirilmiş sağlık giderlerine ait yabancı dilde düzenlenmiş ödemelerde gerekli her türlü belgenin noter tasdikli tercümesi

Oto Dışı Kaza Branşı
Co
Hasarın gerçekleşmesiyle sigortalının hasarı öğrendiği tarihten itibaren 5 iş günü içerisinde şirkete bildirimde bulunması gerekir. Şirketimize hasar ihbarı yapılmasına müteakip hasar tespiti amacı ile eksper tayin edilir. Tazminatın kısa sürede ödenebilmesi için belgelerin sigorta şirketine ya da eksperin kendisine doğrudan ulaştırılması gerekir. Eksper, hasar ile ilgili tüm inceleme, tetkik ve gerekli diğer işlemlerini tamamladıktan sonra düzenlediği raporu şirketimize gönderir. Hasar raporu şirketimiz tarafından incelemeye alınır ve gerekli görüldüğü takdirde farklı nitelikteki evrakları sigortalıdan isteyerek hasar dosya inceleme ve onay sürecini tamamlar.
Hasarda aşağıdaki konulara azami dikkat gösterilmelidir:
  • Poliçe ve varsa zeyilname numaraları, poliçe vadesi, hasar yeri ve tahmini hasar miktarı sigorta şirketine bildirilmelidir.
  • Sigortalının acilen hasarı azaltıcı tedbirleri alması gerekir.
  • Tüm hasarlarda mutlaka bir resmi rapor (trafik kaza zaptı, karakol müracaat ve görgü tutanağı vs. gibi) tutturulması ve mümkünse fotoğraf çekilmesi sağlanmalıdır. Raporun mutlaka mühürlü ve imzaların tasdikli olması gerekir. Sigortacının rücu hakkının kullanılmasına yarayacak tüm bilgi ve belgelerin de gerekli diğer tüm evraklar ile birlikte şirkete derhal intikal ettirilmesi sağlanmalıdır.
  • Müşterinin aynı riziko için başka sigorta şirketlerine düzenlettiği poliçe ya da poliçeler varsa bunları sigortacıya ibraz etmesi şarttır.
  • Hasarın meydana geldiği tarihte, ilgili poliçenin tahsilâtı makbuz ile yapılmış olmalıdır. Aksi takdirde hasar ödenmez.
Hasar anında şirkete iletilecek bilgiler:
  • Poliçe ve zeyilname numaraları
  • Sigortalı isim ve/veya unvanı
  • Sigortanın başlangıç ve bitim tarihleri
  • Sigorta bedeli
  • Hasar tarihi
  • Hasar yeri
  • Hasarın mahiyeti
  • Tahmini hasar miktarı
  • Ekspertiz yapılacak yerin açık adresi
img

GEREKLİ BELGELER

CDF SİGORTA
Sağlık Tazminatlarınız için gerekli Bilgiler
Yatarak Tedavilerde
Dökümlü hastane faturaları, yatış nedenini gösterir rapor
Cerrahi girişimlerde ayrıntılı ameliyat raporu (parça alınmışsa patoloji sonuç raporu dahil)
Gerekli görüldüğünde müşahede dosyası, trafik kazası tespit tutanağı, adli rapor, adli tutanak, alkol raporu, sigortalı beyanı
Epikriz ( akış özeti) raporu
Gerekli görüldüğünde laparoskopik / artroskopik / endoskopik ameliyat kasetleri
Yatışa ilişkin tüm tahlil ve radyoloji raporları
Ayakta Tedavilerde

Doktor Muayenelerinde:

Doktor ücretini gösterir (Dr. Kaşesi ve branşı mutlaka belirtilmelidir.)
Fatura veya serbest meslek makbuzu (Kasa fişleri geçersizdir.)
Muayene sırasında ultrason yapılmış ise çıktı aslı veya raporu (Gerektiğinde tıbbi kayıt istenebilir.)
İlaç Giderlerinde:

İlgili doktor reçetesi aslı (Gerektiğinde doktor raporu)
Kasa fişi veya fatura
İlaç ismi ve fiyatlarının bulunduğu ilaç kupür ve barkotları
Sürekli kullanılan ilaçlar için doktor raporu
Tahlil - Röntgen ve Modern Teşhis Yöntemlerinde:

Doktor istek yazısı / sevk pusulası veya raporu
İlgili harcamaları gösteren faturalar
İnceleme sonuçları, raporlar, gerektiğinde tıbbi kayıt
Fizik Tedavilerde:

Tedaviyi gerektiren görüntüleme sonuçları (MR, Ultrason vb.)
Doktor istek yazısı, düzenlediği tedaviyi gösterir detaylı rapor (Her seans için gerekli tedavi ve toplam seansın belirtilmesi şarttır.)
Annelik Teminatında:

İlgili doğum ve doktor raporu
Dökümlü hastane faturası
Gerektiğinde müşahede dosyası
Zorunlu kürtajda Jinekolojik USG raporu, patoloji sonucu veya Beta HCG sonucunu şirketimize iletmeniz gerekmektedir.
* Yurt dışında gerçekleştirilmiş sağlık giderlerine ait yabancı dilde düzenlenmiş ödemelerde gerekli her türlü belgenin noter tasdikli tercümesi şirketimize iletilmelidir.
Kasko Hasarlarınız İçin Gerekli Belgeler
Kısmi Hasarlar
Poliçe fotokopisi
Kaza tutanağı (Yeni tip tutanak düzenlenmesi halinde mümkünse olay yeri fotoğraflarının çekilmesi gerekmektedir.)
Varsa ifade tutanakları ve görgü tespit tutanağı
Tutanak yada zabıt tutulmadıysa ayrıntılı beyan
Kazaya karışan araçların ruhsat fotokopileri
Sürücülerin ehliyet fotokopileri ve alkol raporları
Sigortalıya ait banka hesap bilgileri
TC Kimlik Numarası (Sigortalı ve Sürücü)
Çalınma Hasarları
Aracın çalındığı günden itibaren 30 gün içinde bulunamaması durumunda;
Karakol müracaat tutanağı aslı
Karakol bulunamadı yazısı aslı (Talep yazısı şirketimizce verilecektir)
Oto Hırsızlık Masası’ndan bulunamadı yazısı aslı (talep yazısı şirketimizce verilecektir.)
Aracın vergi borcu bulunmadığına dair “borcu yoktur” yazısı aslı
Çalıntı kaşeli ruhsat aslı
Poliçe ve makbuz asılları
Aracın anahtarları (asıl ve yedek)
Dain-i Mürtehin var ise ilgili kurumdan alınacak muvaffakatname
Vekaletname (Vekaletname örneği şirketimiz tarafından verilecektir.)
Şahıslarda nüfus cüzdan fotokopisi
Şirketlerde vergi levhası, Ticaret Sicil Gazetesi ve İmza Sirküleri
Araç dosyası
Radyo-Teyp Çalınması Hasarları

Karakol müracaat tutanağı
Görgü tespit tutanağı
Ruhsat fotokopisi
Cam Kırılması Hasarları

Kaza/İfade tutanağı veya beyan
Araç ruhsat fotokopisi
Hasar seyir halinde meydana geldi ise ehliyet fotokopisi
* Tüm hasarlarda ayrıca yukarıdaki belgeler dışında her olayın özelliklerine bağlı olarak farklı nitelikte evraklar da istenebilir.
Trafik Hasarlarınız için gerekli Bilgiler
Bir trafik kazasına karışan ve bu kazada maddi ya da bedeni zarar gören kişiler, herhangi bir aracı kişi ya da kuruma gerek olmaksızın şirketimiz Genel Müdürlük ya da Bölge Müdürlüklerine kendileri başvurarak tazminat talebinde bulunabilirler. Bunun için tek yapılması gereken aşağıdaki belgelerin temin edilerek şirketimize gönderilmesidir.

Maddi Hasarlı Kazalar

Kaza tutanağı (Yeni tip tutanak düzenlenmesi halinde mümkünse olay yeri fotoğraflarının çekilmesi gerekmektedir.)
Varsa ifade tutanakları ve görgü tespit tutanağı
Kazaya karışan araçların ruhsat fotokopileri
Sürücülerin ehliyet fotokopileri ve alkol raporları
Araç sahibi ve sürücülerin TC kimlik numaraları
Mağdur araç sahibine ait banka hesap bilgileri
Ölümle Sonuçlanan Kazalar

Kaza ile ilgili tutanaklar (Varsa ifade tutanakları ve görgü tespit tutanağı)
Kazaya karışan araçların ruhsat fotokopileri
Sürücülerin ehliyet fotokopileri ve alkol raporları
Veraset ilamı
Vukuatlı nüfus kayıt örneği
Otopsi tutanağı
Vefat edenin resmi gelir belgesi
Daimi Maluliyet ile Sonuçlanan Kazalar

Kaza ile ilgili tutanaklar (Varsa ifade tutanakları ve görgü tespit tutanağı)
Kazaya karışan araçların ruhsat fotokopileri
Sürücülerin ehliyet fotokopileri ve alkol raporları
Malul olan şahsın kazadan sonra gördüğü tedaviye ilişkin doktor raporları
Kesin ve sürekli maluliyet oranını gösterir sağlık kurulu raporu
Malul kalanın kazadan önceki ve sonraki kazancını gösterir resmi gelir belgesi
* Tüm hasarlarda ayrıca yukarıdaki belgeler dışında her olayın özelliklerine bağlı olarak farklı nitelikte evraklar da istenebilir.
Konut ve İşyerleri Hasarlarınız için gerekli belgeler
Poliçe aslı veya fotokopisi
Poliçe prim makbuzu
Sigortalının hasarın oluşu hakkındaki beyanı
İtfaiye raporu
Takipsizlik kararı (temin edilmesi uzun sürecekse savcılık iddianamesi)
Tapu ve/veya kontrat (bina ise) fotokopisi
Hasarlarla ilgili fotoğraflar
Karakol zaptı
Giriş çıkış faturaları
Mutabakatname
Talep yazısı
*Tüm hasarlarda ayrıca yukarıdaki belgeler dışında her olayın özelliklerine bağlı olarak farklı nitelikte evraklar da istenebilir.
Nakliyat Hasarlarınız İçin Gerekli Belgeler
Nakliyatında
Poliçe aslı veya fotokopisi
Fatura aslı veya fotokopisi
Konşimento aslı veya fotokopisi
Emtia gemiden hasarlı olarak boşaltılmışsa gemi rezerv zaptı (Bu zabıtta mutlak surette gemi kaptanının veya acentesinin imzası bulunmalıdır.)
Muayene tutanağı
Emtia gümrüklü sahada hasarlanmışsa gümrük rezerv zaptı
Emtia gümrükte hasarlanmışsa ve Gümrük İdaresi rezerv zaptı vermekten kaçınıyorsa malın gümrükten çekilmemesi gerekir ve gümrüğün bulunduğu bölgenin Asliye Hukuk ve Ticaret Mahkemelerine başvurarak mahkeme tespiti istenir. (Bu tespite ilişkin mahkeme masrafları sigortacı tarafından karşılanacaktır.)
Taşıma işi, bir sözleşme ile ihale edilmişse taşıma mukavelenamesi
Kargo raporu ( Gemi rezerv zaptı temin edilmişse bu evrakın temini gerekli değildir.)
Gemi donatanının ve Türkiye acentesinin isim/unvan ve adresleri
Serü sefer ve çeki listesi
Gümrük kapanış beyannamesi
Supalan tahliyelerde çetele ve tartı fişleri
Emtia gemiden noksan çıkmışsa veya hiç çıkmamışsa müfrez ordino veya ademi teslim ordinosu
Yurtdışı hasarlarda Lloyd's eksperinin raporu
Yükleme manifestosu
Sıvı emtia taşımalarında yükleme ve boşaltma limanı Ullage Raporları (gözetme raporları), hazırlık mektubu, boş tank sertifikası, protesto mektupları
Kara / Hava / Demiryolu Nakliyatında

Poliçe, fatura, hamule senedi veya konşimento (Yurt içi nakliyelerde sevk irsaliyesi)
Emtia vasıtadan hasarlı tahliye edilmişse rezerv zaptı (Bu zabıtta taşıyan ilgililerin, kamyon şoförünün, demiryolu idaresinin imzalarının bulunması gerekmektedir.)
Muayene tutanağı
Emtia gümrükte hasarlanmışsa gümrük rezerv zaptı (Bu zabıtta gümrük memurlarının veya operatörlerinin imzası bulunması şarttır.)
Emtia gümrükte hasarlandığı halde Gümrük İdaresi rezerv zaptı vermekten kaçınıyorsa mahkeme tespiti
Emtia vasıtadan noksan çıkmışsa veya hiç çıkmamışsa müfrez ordino veya ademi teslim ordinosu
Gümrük kapanış beyannamesi
Taşıma işi bir sözleşme ile ihale edilmişse taşıma sözleşmesi
Hasar kaza sonucu oluşmuşsa, trafik zaptı, ehliyet ve ruhsat fotokopileri
Taşıma işini yapan şirketin adı, unvanı ve adresi ile Türkiye' deki acentesinin adı, unvanı ve adresi
Her türlü vasıta ile yapılan taşımalarda araçtan teslim anında veya ilk bakışta hasar tespit edilememişse veya hasar daha sonra tespit edilmişse teslim tarihinden itibaren en geç üç gün içinde taşıyana veya onun varma limanındaki temsilcisine (acentesine) yazılı olarak ihbar edilmelidir.
* Tüm hasarlarda ayrıca yukarıdaki belgeler dışında her olayın özelliklerine bağlı olarak farklı nitelikte evraklar da istenebilir.
Mühendislik Hasarlarınız İçin Gerekli Belgeler
Elektronik Cihaz ve Makine Kırılması Sigortalarında

Poliçe aslı veya fotokopisi
Poliçe prim makbuzu
Olayı anlatan detaylı beyan
Teknik rapor
Fotoğraflar
Hırsızlık ise karakol zaptı
Sigortalı kıymetlere ait muhasebe kayıtları (fatura, irsaliye vb.)
İnşaat / Montaj Sigortalarında

Poliçe aslı veya fotokopisi
Poliçe prim makbuzu
Keşif özeti
Hasar keşfi
Meteoroloji, itfaiye, trafik vb. rapor ve tutanaklar
Fotoğraflar
Olayı anlatan detaylı beyan
Hırsızlık ise karakol zaptı ve Sigortalı kıymetlere ait muhasebe kayıtları (fatura, irsaliye vb)
* Tüm hasarlarda ayrıca yukarıdaki belgeler dışında her olayın özelliklerine bağlı olarak farklı nitelikte evraklar da istenebilir.
CDF SİGORTA GÜVENCESİYLE...

geleceĞE GÜVENLE Bak !

CDF SİGORTA